DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
3D Modelleme Animasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 208
Bahar
1
2
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı 3 boyutlu modellemeler ile animasyon tekniklerinin öğrencilere öğretilmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 3 boyutlu modelleme ve animasyonun temellerini açıklayabilecek
  • 3 boyutlu modelleme yapabilecek
  • Animasyon tasarım bilgisine sahip olabilecek
  • Boyutlama tekniklerini analiz edebilecek
  • 2 boyutlu tasarımları 3 boyutlu ortama aktarabilecek
Ders Tanımı 3 boyutlu modellemeler ile animasyon tekniklerinin öğrencilere öğretilmesi
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgilendirme /cinema 4D programına giriş ve arayüz tanıma
2 Cinema 4D programıyla basit 3D tasarım oluşturma Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:1
3 Modelleme programlarında Adobe İllustrator - Adobe Photoshop programları arasındaki etkileşimi kavrama – Dosya aktarımı ve aktarılan 2B verilerin boyutlandırılmada kullanılması Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:2
4 Cinema 4D programında hazır materyaller oluşturma ve sıfırdan materyal hazırlama (cam, ışık, metal, ahşap) Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:3
5 Cinema 4D programında kamera ve ışık kullanımı Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:4
6 3D Modellemeye yönelik teknik hazırlıklar - Mimari teknik çizim Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:5
7 Cinema 4D programında hızlı tuşların kavranması ve poligon modelleme uygulaması mimar modellerde sık kullanılan kapı pencere çalışmaları Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:6
8 Cinema 4D kulanılarak 3D stand tasarımı gerçekleştirme Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:7
9 Hazır modellerde gerçekçi texture eklenmesi, kaliteli render ayarlarının kavranması Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:8
10 Kent belleğinde yer edinmiş sanayi, kültürel, kamusal, konut yapılarının 3d modellenmesi / Proje I - (Ara sınav) Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:9
11 3D modellemenin hareketlendirilmesi, Dinamik özelliklerinin kullanılması Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:10
12 3D modellemenin zaman çizelgesi üzerinde kurgulanması ve kamera hareketlerinin uygulanması Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:11
13 3D Karakter hareketlendirme Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:12
14 3D Mekanik modellerin hareketlendirilmesi
15 Cinema 4D Kullanılarak, mekanik veya karakter hereketlendirme II - (Final)
16 Dönem çalışmalarının değerlendirilmesi
Ders Kitabı

3 Boyutlu Dünyaya cinema 4D ile adım atın – yazar: H. Deha Etabek

ISBN : 978-605-9129-640

 

Cinema 4D eğitim kitabı – yazar: Caner Bayraktar

ISBN : 978-605-5201-487

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
4
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
1
4
    Toplam
76

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest